Servicewoning
Deze zelfstandige woningen staan in de buurt van een zorgcentrum, waar extra ondersteuning en zorg geboden kan worden. Voor een servicewoning geldt een leeftijdsgrens van 55 jaar of ouder. Voorheen werden dit type woningen 'aanleunwoningen' genoemd.
Voor deze woningen geldt ook de inkomensgrens die geldt voor sociale huurwoningen. Wanneer er een indicatie is voor meer dan 10 uur zorg dan geldt deze inkomensgrens niet.
Een deel van de servicewoningen in Utrecht worden aangeboden via Woningnet. Om te kunnen reageren op deze woningen heeft u een indicatie nodig. Deze kunt hier u aanvragen bij Het Vierde Huis. In Utrecht kunt u deze indicatie kosteloos aanvragen
Een ander deel is beschikbaar via zorgcentra. Bij sommige zorginstellingen worden dit type woningen 'seniorenwoningen' genoemd.
-
Het Vierde Huis
Het Vierde Huis voert voor de gemeente Utrecht een aantal regelingen uit:
- Urgentie
- Voorrang woonvormen
- Woonlastenfonds
- Huisvestingsvergunning
- Vergunning tijdelijke verhuur leegstandswet
- Corporatiehotel
- Postadres
- Postbus 196
- 1380 AD Weesp
- Telefoon
- 0294 - 299 400
- info@hetvierdehuis.nl
- Bereikbaar op
- werkdagen van 09.00-18.00 uur
- Website
- www.hetvierdehuis.nl
-
WoningNet
WoningNet helpt woningzoekenden bij het vinden van de juiste woning. Daarbij werkt WoningNet samen met corporaties, verhuurders en gemeenten.
Het actuele aanbod aan vrijkomende sociale huurwoningen kunt u op de website van WoningNet vinden. Wanneer u vragen heeft over woonruimte toewijzing of sociale huurwoningen (dus bijvoorbeeld over huisvestingsvergunning, urgentie of indicatie) kunt u ook terecht bij Het Vierde Huis.
- Postadres
- Postbus 158
- 1380 AD Weesp
- Telefoon
- 0900 - 260 00 60 ma t/m vrij van 8:00 tot 17:00
- Bereikbaar op
- uitsluitend telefonisch bereikbaar of via internet of emailcontact
- Website
- http://www.woningnetregioutrecht.nl/
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact