Toeslag stopzetten
Verandert uw situatie? Dan voldoet u misschien niet meer aan de voorwaarden voor een toeslag. De Belastingdienst adviseert om in dat geval de wijziging door te geven via Mijn toeslagen. Als u uw toeslag stopzet, dan kan de Belastingdienst in het opvolgende jaar geen berekening maken of u nog een bedrag krijgt. Het kan zijn dat u dan geld mis loopt. Door de wijziging op tijd door te geven, voorkomt u dat u achteraf (veel) geld moet terugbetalen.
Als u toch de toeslag wilt stopzetten, vindt u hier meer informatie.
Proefberekening
Maak een proefberekening als u zeker wilt weten of u nog recht heeft op toeslag.
Bij twijfel
Stop uw toeslag alleen als u zeker weet dat u er geen recht meer op heeft. Bij twijfel kunt u uw geschatte inkomen via Mijn toeslagen verhogen. U krijgt dan minder of geen toeslag, maar uw eventuele recht op toeslag blijft bestaan en wordt herzien bij de definitieve toekenning.
Opnieuw aanvragen
Heeft u de toeslag stopgezet en voldoet u later toch weer aan de voorwaarden? Dan kunt u de toeslag opnieuw aanvragen binnen de aanvraagtermijn.
Heeft u nog vragen?
Neem dan contact op met de sociaal raadslieden in het buurtteam bij u in de buurt of loop binnen bij de Geldzaak. Zij kunnen u verder helpen of ze weten waar u terechtkunt.
-
Buurtteams Utrecht
-
Buurtteam - Binnenstad
-
Buurtteam - De Meern
-
Buurtteam - Dichters- en Rivierenwijk
-
Buurtteam - Hoograven / Tolsteeg
-
Buurtteam - Kanaleneiland
-
Buurtteam - Leidsche Rijn
-
Buurtteam - Lunetten
-
Buurtteam - Noordoost
-
Buurtteam - Ondiep Pijlsweerd
-
Buurtteam - Oost
-
Buurtteam - Overvecht
-
Buurtteam - Vleuten
-
Buurtteam - West
-
Buurtteam - Zuilen
-
De Geldzaak
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.

Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat

Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact