Op verschillende plekken in de stad kunnen bewoners terecht voor buurt- en wijkgerichte informatie. Vaak zijn deze plekken ontstaan op initiatief van actieve buurtbewoners die hun medebewoners willen informeren (ook wel buurtinitiatief genoemd).
Het wijkinformatiepunt Kanaleneiland is er om iedereen de weg te wijzen naar activiteiten en organisaties in de wijk. U bent ook van harte welkom!
Bekijk websiteBurennetwerk Zuilen is een wijknetwerk voor informatie, burencontact en praktische hulp.
Bekijk websitede wijkwijzer heeft als doel het versterken van onderlinge contacten en het vinden van aanbod en diensten in de wijk.
Bekijk websiteHet Wijkinformatiepunt Utrecht Oost is voor alle bewoners, professionals en ondernemers in de wijk Utrecht Oost. Het is een plek voor iedereen met informatievragen over gezondheid, zorg, welzijn, participatie en gemeentezaken in de wijk.
Bekijk websiteWIL (Wijk Informatie Lijnen) wijst de weg en weet waar wat te doen is, waar u terecht kunt als u actief wilt worden of nieuwe mensen wilt ontmoeten.
Bekijk websiteIndekerngezond is een wijkplatform, voor en door de buurt. Buurtbewoners helpen elkaar verder als ze ergens hulp bij nodig hebben. Dat doen zij niet door iets van een ander over te nemen, maar door de ander bewuster te maken van wat hij zelf kan doen of door inspiratie te bieden voor mogelijke stappen die iemand kan zetten.
Indekerngezond is een ontmoetingsplek waar mensen hun vraag kunnen verhelderen, informatie kunnen krijgen en geïnspireerd kunnen raken om vervolgens zelf een volgende stap te zetten.
Bekijk websiteWishing Well West is een bewonersorganisatie opgericht door bewoners en kunstenaars uit de wijk Lombok in Utrecht. Wishing Well West is in 10 jaar gegroeid tot een community waar mensen uit veel verschillende culturen zich thuis voelen en actief zijn voor elkaar en voor de stad.
Bekijk website
chat
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact