In de SGC zijn diverse geschillencommissie samengebracht. Nadat bij de ondernemer zelf geklaagd is, kan via de website een dossier worden aangemaakt en een klacht worden ingediend. Afhankelijk van voor welke commissie de klacht dient en hoe hoog het belang is, wordt na een zitting in Utrecht - en zo nodig een gratis deskundigen onderzoek - een bindende uitspraak gedaan. Op de website zijn ook uitspraken uit het verleden te vinden.
chat
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, het forum, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Een ander kan veel hebben aan uw ervaringen of omgekeerd. Op het forum deelt u vragen en antwoorden met andere gebruikers, zowel beroepskrachten als gewone Utrechters. Lezen mag altijd, reageren kan alleen met een inlog bij Mijn Gids. Dit forum is bedoeld voor iedereen die woont, werkt of zorgt in Utrecht.
Naar het forum
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact