De Luisterlijn Utrecht (voorheen Telefonische Hulpdienst Utrecht) is 24 uur per dag bereikbaar voor een persoonlijk gesprek per telefoon. Tijdens openingstijden is de Chathulpdienst bereikbaar per chat. De contacten zijn vertrouwelijk en anoniem. U betaalt alleen uw reguliere telefoontarief.
U kunt hen bellen of chatten als u:
U kunt bellen vanuit uw eigen vertrouwde omgeving op een tijdstip dat het u uitkomt.
Onderwerpen als eenzaamheid en verlies kunnen aan de orde komen, maar ook vragen over gezondheid en ziekte, relatieproblemen, burenruzie of gewoon zomaar.
chat
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, het forum, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Een ander kan veel hebben aan uw ervaringen of omgekeerd. Op het forum deelt u vragen en antwoorden met andere gebruikers, zowel beroepskrachten als gewone Utrechters. Lezen mag altijd, reageren kan alleen met een inlog bij Mijn Gids. Dit forum is bedoeld voor iedereen die woont, werkt of zorgt in Utrecht.
Naar het forum
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact