Algemeen

kies uw wijk

Belangenbehartiging is meestal gericht op specifieke doelgroepen die iets gemeenschappelijk hebben, of is gericht op een specifiek thema dat iedereen kan overkomen. Voor algemene thema's en doelgroepen zijn er vaak informatienummers waar iedereen een vraag kan stellen.

  • Juridisch Loket

  • Kindertelefoon

    Kinderen of jongeren die worden gepest, met problemen thuis, ruzie met vrienden of die zich rot voelen, kunnen bellen of chatten met De Kindertelefoon. Op de website staan verschillende topics die al antwoorden kunnen bieden. De Kindertelefoon is er voor alle kinderen en jongeren tussen de 8 en 18 jaar. Lees verder
  • Klantondersteuner U Centraal

    Mensen die Wmo-begeleiding vragen bij een buurtteam kunnen zich bij de melding, of later in de procedure, bij laten staan door een klantondersteuner van U Centraal. Lees verder
  • MIND Korrelatie

    Voor hulp, advies of informatie bij psychische en/of psychosociale problemen kunt u bellen, e-mailen of chatten met MIND Korrelatie.

    Lees verder
  • Notaristelefoon

    De Notaristelefoon is er voor al uw algemene vragen op diverse notariële gebieden. Zo kunt u bijvoorbeeld met de Notaristelefoon bellen als u een vraag heeft over zaken die geregeld moeten worden bij de behandeling van een nalatenschap. Lees verder
  • Rechtswinkel Utrecht

    De Vereniging Rechtswinkel Utrecht is een vrijwilligersorganisatie waar ongeveer 50 gevorderde rechtenstudenten dagelijks gratis juridisch advies geven tijdens telefonische spreekuren en specialistische inloopspreekuren. De studenten die werkzaam zijn bij de Rechtswinkel hebben een goede juridische basiskennis en doen op deze manier praktijkervaring op. Lees verder
  • Slachtofferhulp Nederland

    Slachtofferhulp Nederland helpt na een misdrijf, calamiteit of verkeersongeluk. Bent u slachtoffer, getuige of nabestaande? Slachtofferhulp ondersteunt u op juridisch, praktisch of emotioneel gebied. Deze hulp is altijd kosteloos en bij u in de buurt. Lees verder
  • Telefonische Hulpdienst Utrecht

    De vrijwilligers van de Telefonische Hulpdienst Utrecht zijn 24 uur per dag bereikbaar voor een persoonlijk gesprek per telefoon en op vaste tijden per chat. Alle contacten zijn vertrouwelijk, anoniem en gratis (u betaalt alleen uw eigen telefoonkosten). Lees verder
  • U Gids

    U Gids geeft informatie en advies op zeer uiteenlopende levensthema's. De informatie die u op de website vindt, wordt door medewerkers van het Stadsteam Informatie & Advies van U Centraal voor u bijeengezocht. Lees verder
  • Veilig Thuis Utrecht

    Veilig Thuis is het advies- en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling. Slachtoffers, daders, familie, buren en andere omstanders kunnen er terecht voor deskundige hulp en advies. Veilig Thuis is er voor iedereen, jong en oud, die te maken heeft met huiselijk geweld of kindermishandeling. Lees verder
  • Juridisch Loket place

    Het Juridisch Loket geeft gratis antwoord op juridische vragen. Om te kunnen scheiden heeft u een advocaat nodig. Als u er samen uit kunt komen kunt u één gezamenlijke advocaat nemen. Het Juridisch Loket kan u helpen de juiste advocaat te vinden.



    Adres
    Catharijnesingel 55 
    3511 GD Utrecht
    Telefoon
    0900 - 80 20 (€ 0,25 cent per minuut, met een starttarief van € 4,5 cent plus gebruikelijke belkosten, tot een maximum van € 12,50 euro) 
    Bereikbaar op
    telefonisch: werkdagen van 9.00-18.00 uur, inloopspreekuren: dinsdag, donderdag en vrijdag van 14.00-11.00 uur. 
    Website
    www.juridischloket.nl  
  • Kindertelefoon place

    Kinderen of jongeren die worden gepest, met problemen thuis, ruzie met vrienden of die zich rot voelen, kunnen bellen of chatten met De Kindertelefoon. Op de website staan verschillende onderwerpen die al antwoorden kunnen bieden. De Kindertelefoon is er voor alle kinderen en jongeren tussen de 8 en 18 jaar.



    Postadres
    Lucasbolwerk 7  
    3512 EG  UTRECHT
    Telefoon
    0800-0432 (gratis) 
    E-mail
    utrecht@kindertelefoon.nl 
    Website
    www.kindertelefoon.nl 
    Bekijk de organisatie
  • Klantondersteuner U Centraal place

    Mensen die Wmo-begeleiding vragen bij een buurtteam kunnen zich bij de melding, of later in de procedure, bij laten staan door een klantondersteuner van U Centraal.

    Heeft u door een beperking hulp en ondersteuning nodig bij:

    • Administratie
    • Huishouden
    • Dagstructuur
    • Zinvolle daginvulling
    • Of vervoer?

    Dan komt u misschien in aanmerking voor bijvoorbeeld hulp van een buurtteam, dagbesteding of een PGB voor begeleiding thuis. Deze ondersteuning valt vaak onder de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Hiervoor kunt u terecht bij uw buurtteam.

    Een Klantondersteuner helpt u in de aanvraag door:

    • Informatie en advies over de aanvraagprocedure
    • Te helpen de ondersteuningsvraag onder woorden te brengen
    • Mee te gaan naar gesprekken
    • Ondersteuning als u al contact heeft gehad met het buurtteam en niet tevreden bent over de uitkomst of gang van zaken.

    Kijk voor meer voorbeelden van ondersteuning en informatie over de aanvraagprocedure op www.ugids.nl/klantondersteuning.
    Klantondersteuning is niet verbonden aan het buurtteam en is kosteloos.



    Adres
    Drift 11 
    3512 BR Utrecht
    Telefoon
    030 - 236 17 60 
    E-mail
    klantondersteuner@u-centraal.nl 
    Bereikbaar op
    werkdagen van 9.00-17.00 uur 
    Website
    www.u-centraal.nl/informatie-en-advies/klantondersteuner/ 
  • MIND Korrelatie place

    Voor hulp, advies of informatie bij psychische en/of psychosociale problemen kunt u bellen, e-mailen of chatten met MIND Korrelatie. MIND wil psychische problemen voorkomen en mensen die hiermee te maken hebben ondersteunen.
    Speciaal voor jongeren zijn er de volgende sites: www.question-zone.nl waar jongeren problemen anoniem kunnen voorleggen en www.overjekop.nl rond het thema 'dipje of depressie'.



    Adres
    Stationsplein 125 
    3818 LE  Amersfoort
    Telefoon
    0900 - 1450 (€ 0,15 p/m) 
    E-mail
    vraag@korrelatie.nl 
    Bereikbaar op
    telefonisch op werkdagen van 9.00-18.00 uur; chatten op werkdagen van 9.00-17.30 uur 
    Website
    www.mindkorrelatie.nl 
  • Notaristelefoon place

    De Notaristelefoon is er voor al uw algemene vragen op diverse notariële gebieden. Zo kunt u bijvoorbeeld met de Notaristelefoon bellen als u een vraag heeft over zaken die geregeld moeten worden bij de behandeling van een nalatenschap.



    Telefoon
    0900 - 346 93 93 (€ 0,80 p.m. met een starttarief van 4,54 eurocent, met een maximum van 40 euro per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten) 
    Bereikbaar op
    werkdagen van 9.00-14.00 uur 
    Website
    www.notaris.nl 
    Bekijk de organisatie
  • Rechtswinkel Utrecht place

    De Vereniging Rechtswinkel Utrecht is een vrijwilligersorganisatie waar ongeveer 50 gevorderde rechtenstudenten dagelijks gratis juridisch advies geven tijdens telefonische spreekuren en specialistische inloopspreekuren. De studenten die werkzaam zijn bij de Rechtswinkel hebben een goede juridische basiskennis en doen op deze manier praktijkervaring op.



    Adres
    Oudegracht 36 
    3511 AP Utrecht
    Telefoon
    030 - 2314254 
    E-mail
    info@rechtswinkelutrecht.nl 
    Bereikbaar op
    Bekijk de website voor de (specialistische) inloopspreekuren 
    Website
    www.rechtswinkelutrecht.nl 
    Bekijk de organisatie
  • Slachtofferhulp Nederland place

    Slachtofferhulp kan met u meedenken over juridische stappen, emotionele ondersteuning en biedt praktische hulp.Deze hulp is altijd kosteloos en bij u in de buurt. De dienstverlening van Slachtofferhulp wordt uitgevoerd door deskundige en professionele vrijwilligers.



    Telefoon
    0900 - 0101 (Naast de gebruikelijke belkosten geen extra kosten) 
    E-mail
    regio.middenwest@slachtofferhulp.nl 
    Bereikbaar op
    werkdagen van 09.00-17.00 uur. Via het contactformulier en e-mail wordt er binnen twee werkdagen contact met u opgenomen.  
    Website
    www.slachtofferhulp.nl  
  • Telefonische Hulpdienst Utrecht place

    De Telefonische Hulpdienst Utrecht is 24 uur per dag bereikbaar voor een persoonlijk gesprek per telefoon. Tijdens openingstijden is de Chathulpdienst bereikbaar per chat. De contacten zijn vertrouwelijk en anoniem. U betaalt alleen uw reguliere telefoontarief.



    Postadres
    Postbus 8281 
    3503 RG Utrecht
    Telefoon
    030 - 294 33 44 
    E-mail
    bureau@thd-utrecht.nl  
    Bereikbaar op
    telefonisch 7 dagen per week, 24 uur per dag, chat maandag tot en met vrijdag van 15.00 tot 23.00 uur. 
    Website
    www.telefonischehulpdienstutrecht.nl  
    Bekijk de organisatie
  • U Gids place

    U Gids geeft informatie en advies op zeer uiteenlopende levensthema's. De informatie die u op de website vindt, wordt door medewerkers van het Stadsteam Informatie & Advies van U Centraal voor u bijeengezocht.

    Wanneer u op de website van U Gids niet de bedoelde informatie vindt, of mogelijk nog vragen heeft die meer gericht zijn op uw specifieke situatie, kunt u op meerdere manieren contact met de medewerkers achter U Gids opnemen. Op vaste tijden in de week kunt u via de chat direct uw vragen stellen en antwoorden verwachten. U kunt ook e-mailen, whatsappen of bellen.



    Adres
    Drift 11 
    3512 BR Utrecht
    Telefoon
    (030) 236 17 70 
    E-mail
    ugids@u-centraal.nl 
    Contactpersoon
    Team Informatie & Advies 
    Bereikbaar op
    Op werkdagen van 9.00-17.00 uur 
    Website
    www.ugids.nl 
  • Veilig Verkeer Nederland place



    Adres
    Stationsstraat 79a 
    3811 MH Amersfoort
    Telefoon
    (030) 524 88 00, fax: (088) 524 88 99 
    E-mail
    info@vvn.nl 
    Bereikbaar op
    werkdagen van 8.30-17.00 uur 
    Website
    www.veiligerverkeernederland.nl 
Organisaties bij u in de buurt
Zoeken
Thema
Subthema

Notaristelefoon

Bekijk de pagina op UGids
  • telefoon   0900 - 346 93 93 (€ 0,80 p.m. met een starttarief van 4,54 eurocent, met een maximum van 40 euro per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten)
  • e-mail  
  • website   www.notaris.nl
  • adres   ,

U Gids van U Centraal

Bekijk de pagina op UGids
  • telefoon   (030) 236 17 70
  • e-mail   ugids@u-centraal.nl
  • website   www.ugids.nl
  • adres   Drift 11 3512 BR, Utrecht

Rechtswinkel Utrecht

Bekijk de pagina op UGids
  • telefoon   030 - 2314254
  • e-mail   info@rechtswinkelutrecht.nl
  • website   www.rechtswinkelutrecht.nl
  • adres   Oudegracht 36 3511 AP, Utrecht

Klantondersteuner U Centraal

Bekijk de pagina op UGids
  • telefoon   030 - 236 17 60
  • e-mail   klantondersteuner@u-centraal.nl
  • website   www.u-centraal.nl/informatie-en-advies/klantondersteuner/
  • adres   Drift 11 3512 BR, Utrecht

Slachtofferhulp Nederland, kantoor Utrecht

Bekijk de pagina op UGids
  • telefoon   0900 - 0101 (Naast de gebruikelijke belkosten geen extra kosten)
  • e-mail   regio.middenwest@slachtofferhulp.nl
  • website   www.slachtofferhulp.nl
  • adres   ,

Telefonische Hulpdienst Utrecht

Bekijk de pagina op UGids
  • telefoon   030 - 294 33 44
  • e-mail   bureau@thd-utrecht.nl
  • website   www.telefonischehulpdienstutrecht.nl
  • adres   ,
  • telefoon   0800-2000 (crisis, landelijk nummer) of 030 242 78 00 (regiokantoor Utrecht)
  • e-mail   veiligthuis@samen-veilig.nl
  • website   www.samen-veilig.nl/home
  • adres   ,

Juridisch Loket Utrecht

Bekijk de pagina op UGids
  • telefoon   0900 - 80 20 (€ 0,25 cent per minuut, met een starttarief van € 4,5 cent plus gebruikelijke belkosten, tot een maximum van € 12,50 euro)
  • e-mail  
  • website   www.juridischloket.nl
  • adres   Catharijnesingel 55 3511 GD, Utrecht
place
Organisaties buiten de wijk

Chat met u-Gids

Wil je toch eerder contact opnemen? Je kan dan een van de volgende kanalen gebruiken